Het is alweer twee weken geleden sinds we terug zijn gekomen van onze geweldige roadtrip. Vandaag neem ik jullie in een vogelvlucht mee op deze reis! Benieuwd, lees dan snel verder.

De reis begon al vroeg. Omdat we Noé graag de nacht wilden laten doorslapen hebben we er voor gekozen om om 11 uur ‘s avonds te vertrekken richting onze eerste stop. Een camping in de buurt van Macon (Frankrijk). Het was een pittige rit, maar door Breakzy kwamen we bij Dijon een prachtig meer tegen waar we lekker even hebben ontbeten en onze benen konden strekken. Om vervolgens onze reis te vervolgen naar een mega nachtmerrie.

Na ruim 8 uur rijden kwamen we aan bij een camping wat onze eerste bestemming zou zijn.  En wat waren we blij. Helaas bleek het van korte duur want onze tent was nog niet klaar. We konden er pas 3 uur later in dus besloten wij maar het dorpje te verkennen. Na een lunch en een wandeling besloten we toch alvast terug te gaan om de camping eens te bekijken.

Nachtmerrie!

Wat een nachtmerrie! Het toilet gebouw was echt te vies voor woorden (denk poepvlekken op de grond). En helaas was de tent niet veel beter. Overal onverklaarbare vlekken, schimmel in het doek en een plas water van de regen van de dag er voor. Ook het grasveld was een grote modderpoel. Hier blijven we echt niet zeiden we tegen elkaar.

Dus we besloten om een paar honderd kilometer verder te rijden om vervolgens uit te komen bij Seté. En dit was echt een top keuze! Hier hebben we een overnachting geboekt in het Grand Hotel midden in het stadje met uitzicht op de boten en het water. Wat een prachtig hotel was dit zeg! Na een goede nacht slapen hebben wij onze weg vervolgd naar Andorra. Hier hebben we onze hotel overnachting voor moeten om boeken omdat we niet langer en eerder terecht konden bij het eerder geboekte hotel. Gelukkig was dit ook een goede keuze want we hadden een prachtig ruime suite en zaten op een top locatie!

In Andorra hebben we lekker genoten van de bergen. Lekker wandelen tussen de “wilde” paarden en genieten van de natuur. Ook zijn we natuurlijk flink wezen shoppen want Andorra is namelijk een van de landen waar je een flink belasting voordeel krijgt. Mijn nieuwe MacBook pro met touchbar scheelde daar €300 met de prijs is Nederland. Goeie deal toch? Na twee dagen zijn we nog even een nachtje bij onze vrienden in Collbato gebleven. Even bijkletsen en natuurlijk kleine Noé laten zien.

Lekker strand hangen!

Hierna zijn we doorgereden naar Camping La Plana in Roda de Bara. Hier bleven we 10 dagen. Lekker direct aan het strand maar toch in een appartement. Het is een ontzettend simpele camping (geen zwembad, geen animatie, maar wel direct aan het strand). Maar we hebben er toch voor gekozen om hier te verblijven omdat deze camping pal naast die van mijn ouders zat. Zo konden we toch elke dag samen naar het zwembad of strand. Maar sliepen we wel in een ruim appartement in plaats van een tent of caravan. Wat waren dit 10 fijne dagen zeg! Elke dag even zwemmen, soms een dagtripje naar bijvoorbeeld Reus of Barcelona. Ja we hebben ons hier prima vermaakt!

De dagen vlogen voorbij, want voor we het wisten waren we weer onderweg naar Marseille. Nou hadden we hoge verwachtingen. Maar eerlijk gezegd vond ik het niks aan. We zaten in een redelijk onveilige buurt en even naar het centrum wandelen voelde dan ook niet prettig aan. Wat fijn is het dan als je een Uber kan bestellen terug naar het hotel Haha. De dag er na vertrokken we naar Monaco. Van een kennis kregen we de tip op de kust route te nemen, dus dat hebben we gedaan! Hier komt nog een apart artikel over!

Corniche d’Or 276

Monaco is echt prachtig. De gebouwen stralen de luxe sfeer gewoon uit. En met alle designer winkels op elke hoek kijk je je ogen uit. Maar eerlijk gezegd had ik daar niet hoeven verblijven. Het was leuk om even doorheen te lopen. Maar met een kind is dit geen praktische plek. Alle wegen gaan stijl omhoog, parkeren is een drama (zeker als je een dakkoffer hebt) en voor een simpel drankje betaal je de hoofdprijs. Persoonlijk zou ik hier een volgende keer enkel even stoppen.

Shoppen in Milaan

De volgende bestemming en tevens ook de laatste was Milaan. En wat hebben we hier genoten! Er is zo veel te zien, zoals de prachtige Duomo (kathedraal) van Milaan. Ook alle mooie kleding merken zijn hier te vinden. Het is er niet super goedkoop, maar wanneer je even goed oplet en niet in de drukke winkelstraat gaat zitten kun je voor een prima prijsje eten en drinken. De Italiaanse mannen zijn overigens niet weg te slaan van Noé. Ze zijn allemaal gek op haar, who can blame them Haha! Wij willen absoluut nog eens terug naar Italië voor een langere vakantie.

Op de terugweg zijn we via Zwitserland terug gereden. Helaas hebben we hier niet heel veel van gezien omdat we in de nacht weer weg reden. Maar ook hier willen we volgende keer een nachtje verblijven. De drie weken zijn voor ons echt voorbij gevlogen. We hebben echt met volle teugen genoten en ook Noé heeft het heerlijk gehad. Ik kan wel iedereen aanbevelen om een wat luxere auto (zoals de Peugeot 3008 die wij hadden) te nemen voor een roadtrip als deze. Je maakt namelijk behoorlijk wat kilometers en dan is de comfort toch wel echt een ding. Nou moet ik zeggen det wij enorm verwend waren met functies als stoelmassage. Maar wat was dat het waard zeg!

Heb jij al eens een roadtrip door Europa gemaakt?